Historia
1 października 1949 r. została utworzona w Wieluniu Stacja Terenowa PKS jako druga placówka ruchu osobowego PKS na terenie ówczesnego województwa łódzkiego. Dysponowała 11 autobusami francuskiej marki Chausson.
Usamodzielnienie
W marcu 1951 r. ze Stacji Terenowej zostaje utworzona samodzielna Ekspozytura PKS typu mieszanego na własnym rozrachunku ze stanem 12 autobusów i 19 samochodów ciężarowych.
Utworzenie oddziałów
W połowie lat 50-tych ubiegłego wieku w skład przedsiębiorstwa wchodzi Oddział PKS w Wieluniu i dwie placówki terenowe w Radomsku i Sieradzu, które stanowiły jego majątek do końca roku 1960.
Nowy obiekt
27 czerwca 1959 r. oddano do użytku nowy obiekt bazy przy ul. Traugutta 53 z halą napraw i budynkiem administracji, w tym czasie w dyspozycji było około 130 pojazdów.
Dalszy rozwój
Lata 60-te i 70-te XX wieku to dalsza rozbudowa taboru oraz infrastruktury technicznej. Powstaje nowy budynek hali napraw z szatniami i magazynem części, automatyczna myjnia autobusów, stacja diagnostyczna, stacja paliw, dwa dworce w Wieruszowie i Wieluniu. W skład przedsiębiorstwa wchodziła także szkoła przyzakładowa szkoląca wykwalifikowaną kadrę o specjalności mechanik – kierowca.
Pod koniec lat 80-tych tabor składał się z około 200 autobusów i 100 samochodów ciężarowych.
Przemiany ustrojowe spowodowały realne dostosowanie taboru i wykonywanych usług przez przedsiębiorstwo do wymagań występujących na rynku.
Przekształcenie w spółkę
W okresie od 01 października 1949 roku do 26 lipca 2005 roku funkcjonował jako przedsiębiorstwo państwowe a od 26 lipca 2005 roku działa na rynku jako firma prywatna – PKS Wieluń Sp.z o.o.